8 dni KANADA - USA
KANADA – USA: Toronto, Niagara Falls, Waszyngton i sylwester w Nowym Jorku - wycieczka

Wycieczki do USA i Kanady

Sylwester w Nowym Jorku – wycieczka USA + Kanada

„Sylwester w Nowym Yorku” to nie tylko tytuł kultowego filmu, ale też idealny pomysł na wycieczkę. Zapraszamy na wyprawę podczas której odwiedzimy najpiękniejsze miasto Kanady – Toronto, zachwycimy się Wodospadem Niagara, zwiedzimy Waszyngton, poczujemy historyczny klimat Filadelfii i zobaczymy miejsce podpisania amerykańskiej Deklaracji Niepodległości. Uhonorowaniem całego wyjazdu będzie niezapomniany sylwester w Nowy Yorku. Tego nie można przegapić!

 

Wylot z Warszawy, przelot do Toronro (posiłki na pokładzie samolotu). Transfer do hotelu i nocleg w Toronto.
Zwiedzanie Toronto, nowoczesnego, największego miasta Kanady. W programie: CN Tower wjazd oszkloną windą na poziom widokowy (342 m) i możliwość przejścia po szklanej podłodze, Distillery District (odnowiona dzielnica przemysłowa), Park Królowej z budynkiem parlamentu prowincji Ontario, Plac Nathana Phillipsa – nowy i zabytkowy ratusz miejski, Dzielnica Chińska, Plac Yonge-Dundas. Nocleg w Toronto.
Po śniadaniu wyjazd w kierunku Niagara Falls, gdzie podziwiać można słynny wodospad na rzece Niagara, wyznaczającej w tym miejscu granicę pomiędzy USA i Kanadą. Choć nie jest on ani największym, ani najwyższym, ani najszerszym wodospadem świata – urzeka wyjątkowym pięknem, ukazując niewyobrażalną siłę przyrody. Dla wielu turystów Niagara jest po stokroć piękniejsza zimą niż latem. Tego dnia czekają nas atrakcje przy Niagara Falls: punkty widokowe wzdłuż urwistego brzegu granicznej rzeki Niagara i wjazd na słynną wieżę Skylon Tower, z której rozpościera się przepiękny widok na Niagarę. Następnie czeka nas niesamowity spektakl typu „światło – dźwięk”, który wydobywa z tego pejzażu niesamowity dramatyzm. Oprócz pięknie podświetlonego wodospadu, wieczorem będziemy podziwiać pokaz sztucznych ogni nad bajeczną Niagarą. Wieczorem powrót do Toronto i nocleg. Trasa ok. 260 km.
Po śniadaniu przelot do Waszyngtonu. Miasto założone w 1790r. jako stolica USA, było budowane wg planów P.Ch. L’Enfanta. Silnie ufortyfikowany, podczas wojny secesyjnej był kilkakrotnie szturmowany przez konfederatów. To ważny ośrodek kulturalno-naukowy - siedziba 7 uniwersytetów, m.in.: Georgetown University (założonego w 1789r.), George Washington University (1821r.), Howard University (1867r.), oraz wielu instytutów i towarzystw naukowych o znaczeniu ogólnokrajowym. W Waszyngtonie znajduje się jedna z największych na świecie bibliotek - Biblioteka Kongresu (założona w 1800r., licząca ok. 90 mln woluminów). Spacer obok pomników wojny w Wietnamie i Korei do Pomnika Lincolna. Zobaczymy Biały Dom (z zewnątrz) – od 1800r. oficjalną rezydencję i miejsce pracy prezydentów Stanów Zjednoczonych. Następnie zwiedzanie bezpłatnych muzeów Instytutu Smithsona – Historii Naturalnej, Indian Północnoamerykańskich oraz Lotnictwa i Kosmosu. Przejazd w okolice Baltimore i nocleg.Trasa ok. 100 km.
Tego dnia udamy się do hrabstwa Lancaster nazywanego krainą Amiszów, chrześcijańskiej wspólnoty protestanckiej wywodzącej się ze Szwajcarii, konserwatywnego odłamu mennonitów. Założycielem ich Kościoła był Jakub Amman, który w 1693r. doprowadził do secesji swoich zwolenników ze wspólnoty szwajcarskich mennonitów żyjących na emigracji w Alzacji. Powodem separacji od pozostałych mennonitów nie były kwestie wiary, a obyczajowości – rygorystyczne przestrzeganie odrzucenia ochrzczonych odstępców. Po śmierci swego kodyfikatora spora część współbraci emigrowała do Ameryki. Na drogach hrabstwa spotkamy w charakterystycznych powozach wielu wciąż tradycyjnie żyjących Amiszów. Przejazd do Filadelfii, będącej ośrodkiem handlowym, edukacyjnym i kulturowym. Filadelfia była niegdyś drugim po Londynie miastem w Imperium Brytyjskim i centrum geograficzno-politycznym pierwotnych trzynastu kolonii. Duży wkład w rozwój miasta miała działalność Benjamina Franklina. Powstało tu wiele idei związanych z rewolucją i niepodległością Stanów Zjednoczonych. Było to również największe miasto USA i jego pierwsza stolica, aż do utworzenia Waszyngtonu. Zobaczymy Park Niepodległości z budynkiem Independence Hall, gdzie przygotowano i podpisano Deklarację Niepodległości. Tutaj do dzisiaj wisi słynny Dzwon Wolności. Wizyta na Elfrath's Alley – najstarszej ulicy w USA. Przejazd do Nowego Jorku, zakwaterowanie w hotelu. Czas wolny na odświeżenie i odpoczynek. Wieczorem czeka nas niesamowity „Sylwester w Nowym Yorku”, podczas którego na pewno nie zabraknie spektakularnych pokazów sztucznych ogni i iście nowojorskich wrażeń. Trasa ok. 350 km.
Zwiedzanie Nowego Yorku, który w okresie świąteczno-noworocznym wygląda iście magicznie: Central Park, Piąta Aleja, przy której znajdują się najsłynniejsze budynki Nowego Jorku: Trump Tower – zamek z atrium na dachu i znanymi domami mody, ścianami wyłożonymi polerowanym marmurem i wysokim na 4 piętra wodospadem, katedra Św. Patryka - największa świątynia Nowego Jorku, Olympic Tower, gdzie mieszkała m.in. Jackie Onassis, Rockefeler Center – centrum handlowe zbudowane w latach 40 tych, będące do dzisiaj jednym z najdoskonalszych rozwiązań urbanistycznych. Nie ominiemy również Broadwayu i oczywiście pospacerujemy po Times Square.
Po śniadaniu wykwaterowanie z hotelu. Dalsze zwiedzanie miasta: most Brookliński, Ground Zero, gdzie 11 września 2001r. dwa samoloty rozbiły się o bliźniacze wieże World Trade Center, Freedom Tower, Wall Street, Statua Wolności, China Town, Greenwich Village. Dla chętnych – fakultatywnie - wjazd na legendarny Empire State Building ok. 35 USD. Czas wolny na zakupy lub indywidualną eksplorację miasta. Przejazd na lotnisko, odlot do Europy (posiłki na pokładzie samolotu).
Przylot do Warszawy.

Stany Zjednoczone Ameryki(USA)

Stolica: Waszyngton
Największe miasta: Nowy Jork, Los Angeles, Chicago, San Francisco, Filadelfia, Detroit, Boston, Dallas, Houston
Język urzędowy: angielski, hiszpański
Waluta: dolar (USD)
Ludność: 306609000 osób
Strefa czasowa: czas polski od -6 do -12h (w zależności od strefy czasowej)
Podział administracyjny: 50 stanów i dodatkowo 1 okręg (okręg stołeczny – dystrykt Kolumbii). Wszystkie stany USA (za wyjątkiem Alaski i Luizjany) dzielą się na hrabstwa – jest ich 3048.

Informacje praktyczne

Szczepienia
nie są wymagane żadne szczepienia od osób przyjeżdżających z Polski. Zalecane szczepienia: błonica, tężec, polio.

Lekarze
nie ma obowiązku posiadania ubezpieczenia osobowego. Jest ono jednak wskazane, gdyż opieka medyczna (choć ogólnie dostępna i znajdująca się na wysokim poziomie) jest  bardzo droga. Zwykła wizyta u lekarza ogólnego kosztuje od 50 do ponad 100 dolarów, a doba w szpitalu od 500 do kilku tysięcy dolarów (nie wliczając zabiegów).

Numer pogotowia: w razie potrzeby należy dzwonić pod numer 911

Wymagania wizowe/ przepisy celne
dla obywateli Polski wymagana jest wiza wjazdowa, wydawana przez konsula Stanów Zjednoczonych. Ale nawet posiadanie wizy nie gwarantuje wjazdu do Stanów Zjednoczonych – ostateczną decyzję podejmuje urzędnik kontroli granicznej i może zdarzyć się, że obywatel polski nie zostanie wpuszczony na terytorium Stanów Zjednoczonych, pomimo posiadania ważnej wizy. Przeważnie  powodem nieudzielenia prawa wjazdu bywa naruszenie przepisów imigracyjnych podczas poprzednich pobytów lub stwierdzenie, że rzeczywisty cel wjazdu jest różny od celu deklarowanego podczas ubiegania się o wizę.
Wszyscy przyjeżdżający do Stanów Zjednoczonych są zobowiązani do wypełnienia deklaracji celnej. Przepisy amerykańskie zezwalają na przewożenie przez granicę do 10 000 dolarów bez obowiązku zgłoszenia tej kwoty. Zakazane jest posiadanie jakiejkolwiek ilości narkotyków oraz przewożenie żywności, roślin itp.

Informacje MSZ

Ważne:
Zanim podejmiesz decyzję o wyjeździe, sprawdź aktualne informacje konsularne na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych pod tym linkiem ! Strona MSZ podaje najświeższe doniesienia, ograniczenia bądź zalecenia dla turystów zamierzających udać się w podróż. Jeśli istnieje jakakolwiek sprzeczność pomiędzy danymi publikowanymi na naszym portalu, a informacjami podawanymi przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, proszę przyjąć informację MSZ jako bardziej aktualną.

Religia i kultura

Wyznania w Stanach Zjednoczonych przedstawiają się w następujący sposób: protestanci 52%, katolicy 24%, mormoni 2%, żydzi 1%, muzułmanie 1%, bezwyznaniowcy 10%, inni 10%.

Święta:

  • 1 stycznia – Nowy Rok
  • 3 poniedziałek stycznia – Urodziny Martina Luthera Kinga
  • 3 poniedziałek lutego – Dzień Prezydenta
  • 4 lipca – Dzień Niepodległości
  • 1  poniedziałek września – Święto Pracy
  • 2 poniedziałek października –  Dzień Kolumba
  • 11 listopada – Dzień Weteranów
  • Ostatni czwartek listopada – Święto Dziękczynienia
  • 25 grudnia – Boże Narodzenie

Warto wiedzieć

Banki i wymiana pieniędzy
powszechnym środkiem płatniczym w Stanach Zjednoczonych są karty kredytowe, dlatego przed wyjazdem do USA zalecane jest wyrobienie takiej karty. Najbardziej popularne i szeroko dostępne są karty: MasterCard, American Express, Visa i Discover. Sieć bankomatów jest ogólnie dostępna i nie ma problemów z podjęciem gotówki. W przypadku przewożenia większych sum najlepiej posługiwać się czekami podróżnymi, gdyż w razie ich utraty uzyskuje się duplikaty.

Komunikacja

  • Pociągi – komunikacja kolejowa jest znakomicie rozwinięta, zarówno na poziomie międzymiastowym jak i miejskim.
  • Samochody – Stany Zjednoczone mają bardzo dobrze rozbudowaną sieć dróg ekspresowych i autostrad, dzięki którym można w łatwy sposób  przemieszczać się po całym terytorium.
  • Samoloty – dzięki dużej konkurencji na rynku amerykańskich przewoźników lotniczych, ceny biletów są stosunkowo niskie.

Poczta
urzędy pocztowe są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00 i w soboty od 9:00 do 12:00. Skrzynki pocztowe są w kolorze niebieskim.

Placówki dyplomatyczne

Ambasada RP w Waszyngtonie
2640 16th Street, N.W. Washington, D.C. 20009
Telefon: (00-1202) 234 3800
fax: (00-1202) 328 6271
E-mail: waszyngton.amb.sekretariat@msz.gov.pl
Wydział Konsularny w Waszyngtonie
2224 Wyoming Ave., N.W., Washington, D.C. 20008-3992
Telefon: (00-1202) 234 38 00
fax: (00-1202) 328 21 52
Konsulat Generalny RP w Nowym Jorku
233 Madison Avenue, New York, NY 10016
Telefon: (001-646) 237 2100
fax: (001-646) 237 2105
Stałe Przedstawicielstwo RP przy ONZ w Nowym Jorku
9 East 66th Street, New York, NY 10065
Telefon: (00-1212) 744 2506
fax: (00-1212) 517 6771
Konsulat Generalny RP w Chicago
820 N. Orleans St., Suite 335, Chicago, IL 60610
Telefon: (00-1312) 337 81 66
fax: (00-1312) 337 78 41
Konsulat Generalny RP w Los Angeles
12400 Wilshire Blvd., Suite 555, Los Angeles, CA 90025
Telefon: (00-1310) 442 8500
fax: (00-1310) 442 8515
Konsulat Honorowy RP w Anchorage
7550 Old Steward Highway, Suite 101
Anchorage, AK 99518
Telefon: (001-907) 344-47-22, 522-40-77
fax: (001-907) 344-75-25
Konsulat Honorowy RP w Belmont
Taube Philanthropies1050
Ralston Avenue
Belmont, CA 94002, USA
Telefon: (001-650) 802-16-26
fax: (001-650) 591-45-77
Konsulat Honorowy RP w Bostonie
22 Pratt Court, Cohasset
Massachusetts 02025, USA
Telefon: (00-17-81) 383-83-84
fax: (00-17-81) 383-83-84
Konsulat Honorowy RP w Denver
1916 Andrew Alden Street
Longmont, CO 80504
Telefon: (001-303) 485-84-05
fax: (001-303) 485-84-05
Konsulat RP w Honolulu
2825 South King St., suite 2701 Honolulu, HI 96826, USA
Telefon: (001-808) 955-4567
fax: (001-808) 942-57-26
Konsulat RP w Houston
35 Harbor View Drive, Sugar Land, TX 77479, USA
Telefon: (001-281) 565-04-99
fax: (001-281) 565-15-07
Konsulat Honorowy RP w Miami
1440 79th Street Causeway, Suite 117, Miami FL 33141, USA
Telefon: (00-1305) 866-00-77, 864-23-49
fax: (00-1305) 865-51-50
Konsulat Honorowy RP w Nassau
#9 Devonshire Drive, Coral Harbour
Nassau, Bahamas, USA
Telefon: (00-12-42) 328-72-38
fax: (00-12-42) 326-24-91
Konsulat Honorowy RP w Oxfordzie
Miami University, School of Engineering and Aplied Science
Benton Hall 106
Oxford, Ohio 45056
Telefon: (00-1513) 529-03-85
fax: (00-1513) 529-07-99
Konsulat RP w Pittsburghu
5853 Douglas Street, Pittsburgh, PA 15217
Telefon: (00-14-12) 396-62-34
fax: (00-14-12) 396-47-64
Konsulat RP w Raleigh
705 Barbour Drive
Raleigh, NC 27695, USA
Telefon: (00-19-19) 233-52-00, 637-70-69
Konsulat Honorowy RP w Saint Louis
121 S. Meramec, Suite 1140, St. Louis, Missouri 63105, USA
Telefon: (00-1314) 821-61-30
fax: (00-1314) 965-37-28
Konsulat Honorowy RP w San Francisco
Humboldt Bank Building
785 Market Street, 15th Floor
San Francisco, CA 94103, USA
Telefon: (001-415) 777-44-45
fax: (001-415) 778-81-23
E-mail: ckerosky@youradwokat.com, ckerosky.polishconsul.com
Konsulat Honorowy RP w San Juan, Puerto Rico
Konsulat RP w San Juan, Puerto Rico
771 1-st Street, Suite 411, San Juan, PR 00920-1613
Telefon: (001-787) 781-32-54, 775-95-70
fax: (001-787) 775-95-30

Kanada

Stolica: Ottawa
Największe miasta: Montreal, Toronto, Ottawa, Vancouver, Montréal, Québec, Victoria
Język urzędowy: angielski, francuski
Waluta: dolar kanadyjski (CAD)
Ludność: 33212696 osób
Strefa czasowa: czas polski od – 4,5h do – 9h (w zależności od strefy czasowej)
Podział administracyjny: 10 prowincji i 3 terytoria.

Informacje praktyczne

Szczepienia
nie ma zagrożeń sanitarno-epidemiologicznych, nie są wymagane obowiązkowe szczepienia.

Lekarze
łatwy dostęp do opieki medycznej, opłaty za standardową wizytę u lekarza wynoszą od 40 do 100 dolarów kanadyjskich.

Wymagania wizowe/ przepisy celne
bezwizowy wjazd jest możliwy jedynie dla posiadaczy paszportów biometrycznych. Dla posiadaczy zwykłych paszportów wymagana jest wiza. Okres bezwizowego pobytu wynosi 6 miesięcy, o ile przy wjeździe nie zostanie określony krótszy czas pobytu (decyzję odnośnie okresu dozwolonego pobytu podejmuje urzędnik imigracyjny na granicy kanadyjskiej).

Odwiedzający Kanadę mogą przywieźć i wywieźć bez opłat celnych: 

  • rzeczy osobiste
  • 1,14 l wina lub innego alkoholu lub 24 x 355 ml piwa
  • 200 szt. papierosów lub 50 szt. cygar lub 200 g tytoniu
  • prezenty o wartości nie przekraczającej 60 CAD

Informacje MSZ

Ważne:
Zanim podejmiesz decyzję o wyjeździe, sprawdź aktualne informacje konsularne na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych pod tym linkiem ! Strona MSZ podaje najświeższe doniesienia, ograniczenia bądź zalecenia dla turystów zamierzających udać się w podróż. Jeśli istnieje jakakolwiek sprzeczność pomiędzy danymi publikowanymi na naszym portalu, a informacjami podawanymi przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, proszę przyjąć informację MSZ jako bardziej aktualną.

Porady i zwyczaje

Kuchnia
dzisiejsza kuchnia Kanady wywodzi się z kuchni narodów zamieszkałych na jej terytorium. Jej podstawą są potrawy z dziczyzny i ryb. W rejonach nadatlantyckich dużą popularnością cieszą się kraby, ostrygi, mięczaki jadalne, śledzie i małże. W regionie Quebec popularnością cieszy się wieprzowina, jadana w postaci ostrego pasztetu o nazwie „creton”. Mieszkańcy tego regionu są mistrzami w przyrządzaniu potraw z owoców morza, ryb i małż, najbardziej znane jest ciasto z owocami morza „pot-en-pot”. Kolumbia Brytyjska to region bogaty w łososie. Bardzo popularne są owoce morza, łosoś i flądra, najczęściej przyrządzane na grillu. W Ontario warto skosztować pstrąga, szczupaka i stynki. Region, gdzie możemy zjeść smaczne homary to Nowy Brunszwik. Jesienią jada się tu dziczyznę z dodatkiem drobnych jagód, zbieranych w okolicznych lasach. Nowa Fundlandia i Labrador – w tych rejonach polecamy spróbować ryb i małż (gotowanych, pieczonych lub z grilla). Nowa Szkocja słynie z gorących homarów podawanych z rozpuszczonym masłem, oraz słodkich ciast z jagodami. Wyspa Księcia Edwarda – specjały tego regionu to ziemniaki przygotowywane na wiele sposobów oraz pieczony homar czy też małże gotowane na parze. W Manitoba najczęściej serwuje się: peorgies (pulpeciki faszerowane ziemniakami i serem, podawane z kwaśną śmietaną i cebulą), gęste zupy, kiełbasy z makaronem. Alberta słynie ze steków wołowych. W Saskatchewan należy spróbować młodego szczupaka i arktycznej odmiany pstrąga, a także potrawy o nazwie pemmican (połączenie suszonego mięsa, jagód i tłuszczu).

W restauracji
korzystając z restauracji lub barów powinniśmy pamiętać o napiwkach, które  zazwyczaj wynoszą 10% wartości rachunku.

Alkohol i tytoń
wyroby alkoholowe i tytoniowe sprzedawane są jedynie osobom, które ukończyły 19 lat (w prowincji Quebec 18 lat). Nie wolno spożywać alkoholu w miejscach publicznych. W niektórych prowincjach obowiązuje także zakaz palenia tytoniu w miejscach publicznych, również w lokalach gastronomicznych.

W prowincji Quebec poza dużymi miastami, zwłaszcza w części północnej, turysta może mieć trudności z porozumiewaniem się w języku angielskim, gdyż językiem urzędowym w tej prowincji jest francuski. Napisy przy drogach i na tablicach informacyjnych często są wyłącznie po francusku.

Religia i kultura

Główną religią wyznawaną przez Kanadyjczyków jest chrześcijaństwo, około 47% to katolicy, a   36% protestanci. Pozostali to wyznawcy judaizmu, hinduizmu i buddyzmu, 10% społeczeństwa nie identyfikuje się z żadną religią.

Święta:

  • 1 stycznia – Nowy Rok
  • marzec/kwiecień – Wielkanoc
  • trzeci poniedziałek maja – Dzień Zwycięstwa
  • 1 lipca – Święto Kanady
  • pierwszy poniedziałek września – Święto Pracy
  • drugi poniedziałek października – Święto Dziękczynienia
  • 11 września – Dzień Pamięci Narodowej
  • 25 grudnia – Boże Narodzenie

Warto wiedzieć

Banki i wymiana pieniędzy
w Kanadzie jest bardzo dobrze rozwinięta sieć bankomatów. Jest to najprostszy sposób podjęcia gotówki. Przy wypłacie gotówki bankomat może doliczyć prowizję. Warto sprawdzić przed wyjazdem z Polski, który bank pozwoli na bezpłatną wypłatę gotówki. Należy wiedzieć, że Kanadyjczycy praktykują przerwę na lunch. Nie jest możliwe załatwienie jakiejkolwiek sprawy w urzędach i bankach w godzinach od 12.00 do 14.00.

Komunikacja

  • Autobus – niewątpliwie najtańszy środek komunikacji. W każdym większym  mieście jest dworzec autobusowy, w małych miejscowościach rolę  przystanków i kas spełniają stacje benzynowe lub restauracje.
  • Pociąg – połączeń pasażerskich jest bardzo mało. Pociągi jeżdżą powoli i często się spóźniają, gdyż pierwszeństwo na trasach mają składy towarowe. Jedynie na trasie Montréal–Toronto pociągi kursują regularnie.
  • Samolot – niezwykle gęsta sieć połączeń krajowych. Na obszarach dalekiej północy nie ma kolei ani dróg, więc w tych rejonach jest to jedyny środek transportu.

Poczta
urzędy pocztowe są otwarte od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.30 do 17.30, niektóre także w soboty w godzinach od 9.00 do 12.00. Czasem umiejscowione są na terenie dużych sklepów, oznaczone napisem Canada Post.

Placówki dyplomatyczne

Ambasada RP w Ottawie
443 Daly Avenue, Ottawa, Ontario K1N 6H3
tel. (00-1613) 789 0468, 789 3376 do 77
fax: (00-1613) 789 1218
tel. dyżurny: (00 1613) 866 2015
E-mail:
ottawa.amb.sekretariat@msz.gov.pl

Konsulat Generalny RP w Montrealu
1500 Avenue des Pins Quest, Montreal, Quebec H3G 1B4
tel. (00-1514) 937 9481/2
tel. dyżurny: (00-1514) 236 8763
fax: (00-1514) 937 7271
E-mail:
montreal@montreal.polemb.net
Strona internetowa:
www.montrealkg.polemb.net

Konsulat Generalny RP w Toronto
2603 Lakeshore Blvd. West, Toronto, Ontario M8V 1G5
tel. (00-1416) 252 5471
tel. dyżurny: (00-1416) 464 5405
fax: (00-416) 252 0509
E-mail:
toronto.kg.sekretariat@msz.gov.pl
Strona internetowa:
www.torontokg.polemb.net

Konsulat Generalny RP w Vancouver
1177 West Hastinge Street, Suite 1600
Vancouver, BC V6E 2K3
tel. (00-1604) 688 4730, 688 3530
tel. dyżurny: (00-1778) 859 7615
fax: (00-1604) 688 3537
E-mail:
vancouver.amb.sekretariat@msz.gov.pl
Strona internetowa:
www.vancouverkg.polemb.net

Konsulat RP w Calgary
3015 – 15th Street N.E. Calgary, Alberta
T2E 7L8 Canada
tel. (00-1403) 291-34-55
fax: (00-1403) 252-68-94
E-mail:
calgary@polishconsulate.ca

Konsulat RP w Edmonton
Suite 107, 4990 – 92 Avenue
Edmonton, Alberta, T6B 2V4, Canada
tel. (00-1780) 415-51-63
fax: (00-1780) 463-52-80
E-mail:
maria.szymocha@aagi.ca, msaagi@telus.net

USA – Wiza jest wymagana. Formalności należy dopełnić przed podróżą, w Ambasadzie USA w Warszawie. Dokumentem podróży jest paszport, ważny minimum 6 miesięcy od planowanej daty opuszczenia terytorium Stanów Zjednoczonych. Uwaga: uzyskanie wizy nie daje automatycznej gwarancji wjazdu do USA, ostateczną decyzję podejmuje urzędnik imigracyjny w punkcie kontroli granicznej.

KANADA – Obywatele RP mogą wjeżdżać bez wizy i przebywać na terytorium Kanady do 180 dni. Od marca 2016 podróżni, korzystający z ruchu bezwizowego, są jednak zobligowani posiadać elektroniczne potwierdzenie podróży (eTA), które należy zakupić drogą elektroniczną. Dokumentem podróży jest ważny paszport. Uwaga: brak obowiązku wizowego nie daje automatycznej gwarancji wjazdu do Kanady, ostateczną decyzję podejmuje urzędnik imigracyjny na granicy.

  • Waszyngton – Biały Dom i Kapitol
  • Historyczny klimat Filadelfii – miejsce podpisania Deklaracji Niepodległości
  • Kosmopolityczny New York – „Wielkie Jabłko”
  • Wodospad Niagara – spadająca z hukiem ściana wody i pokaz sztucznych ogni
  • Toronto – smak klonowego syropu
  • Hrabstwo Lancaster – kraina Amiszów
  • Wizyta na Elfrath’s Alley – najstarszej ulicy w USA
  • Kultowy Sylwester w Nowym Yorku
Kalkulacja dla grupy min. 8 osób płacących. Kolejność zwiedzania może się zmienić. Program może ulec zmianom z powodu siły wyższej lub w wyniku obustronnego uzgodnienia. Ostateczne ceny biletów lotniczych z dnia wystawienia. Istnieje możliwość wprowadzenia zmian w cenach biletów wstępu.